შ ე ფ ა ს ე ბ ი ს რ უ ბ რ ი კ ე ბ ი
ვაფასებ:
1. ზეპირი მეტყველების უნარს;
2.ლოგიკური აზროვნების უნარს:
3. დისკუსიისა და აზრის დასაბუთების უნარს;
4. პრობლემების გადაჭრის უნარს;
5. ინფორმაციის მოპოვების უნარს;
6. კვლევის უნარს;
7. პრეზენტაციის უნარს;
8. საშინაო დავალების შესრულების უნარს;
9. ჩართულობის უნარს;
10.ჯგუფური მუშაობის უნარს;
11. ამოცანების ამოხსნის უნარს;
12. თვითშეფასება.
1. ზეპირი მეტყველების უნარს
ქულები
|
შეფასების დონეები
|
0
|
მოსწავლის შეფასება შეუძლებელია, იგი არ მონაწილეობს
გაკვეთილის
პროცესში,
|
1-2
|
მოსწავლე იშვიათად ერთვება გაკვეთილის პროცესში, მ ავლენს
გაკვეთილის
პროცესის მიმართ ინდიფერენტულ, დამოკიდებულებას.
|
3-4
|
მოსწავლე დამოუკიდებლად არ ერთვება
გაკვეთილის
პროცესში,
იშვიათად ავლენს ინიციატივას, მასწავლებლის დახმარების
გარეშე
მისი ჩართულობა არ ვლინდება
|
5-6
|
მოსწავლე დამოუკიდებლად ერთვება გაკვეთილის
პროცესში,
ცდილობს იყოს აქტიური, მაგრამ მისი აქტიურობა ქმნის პრობლემებს.
მაგ. ბევრს ლაპარაკობს, მოსაუბრეებს აწყვეტინებს სიტყვას,
საკუთარი
აქტიურობით
ცდილობს დაფაროს საკუთარი მოუმზადებლობა
|
7-8
|
აქტიურად მონაწილეობს გაკვეთილის პროცესში
და
ძირითადად
ავლენს
მომზადებას, პატივს სცემს სხვის სამუშაოს, თუმცა ვერ ავლენს მაქსიმალურ პროდუქტიულობას
|
9-10
|
აქტიურად მონაწილეობს გაკვეთილის პროცესში,
დამოუკიდებლად
ერთვება
მუშაობაში, დისკუსიაში და პრობლემის
გადაჭრაში,
ეხმარება
და
პატივს
სცემს
ამხანაგებს, კარგად აცნობიერებს საკუთარ როლს
კლასში
რომელიმე
საკითხის
განხილვისა და შესწავლის დროს
|
3. დისკუსიისა და აზრის დასაბუთების უნარს;
4. პრობლემების გადაჭრის უნარს;
5. ინფორმაციის მოპოვების უნარს;
6. კვლევის უნარს;
7. პრეზენტაციის უნარს;
8. საშინაო დავალების შესრულების უნარს;
9. ჩართულობის უნარს;
ჩართულობის რუბრიკა
შეფასების დონეები
|
|
1-2
|
მოსწავლე იშვიათად ერთვება გაკვეთილის პროცესში, ზოგჯერ ხელს უშლის გაკვეთილის მსვლელობას. ავლენს გაკვეთილის პროცესის მიმართ ინდიფერენტულ, ზოგჯერ აგრესიულ დამოკიდებულებას.
|
3-4
|
მოსწავლე დამოუკიდებლად არ ერთვება გაკვეთილის პროცესში, იშვიათად ავლენს ინიციატივას, მასწავლებლის დახმარების გარეშე მისი ჩართულობა არ ვლინდება
|
5-6
|
მოსწავლე დამოუკიდებლად ერთვება გაკვეთილის პროცესში, ცდილობს იყოს აქტიური, მაგრამ მისი აქტიურობა ქმნის პრობლემებს. მაგ. ბევრს ლაპარაკობს, მოსაუბრეებს აწყვეტინებს სიტყვას, საკუთარი აქტიურობით ცდილობს დაფაროს საკუთარი მოუმზადებლობა, ზოგჯერ პატივს არ სცემს სხვის სამუშაოს და ა.შ.
|
7-8
|
აქტიურად მონაწილეობს გაკვეთილის პროცესში და ძირითადად ავლენს მომზადებას, პატივს სცემს სხვის სამუშაოს, დამოუკიდებლად ერთვება დისკუსიაში, თუმცა ვერ ავლენს მაქსიმალურ პროდუქტიულობას პერიოდული ჩავარდნების გამო
|
9-10
|
ყოველთვის მზადაა მიიღოს მონაწილეობა გაკვეთილის პროცესში, დამოუკიდებლად ერთვება მუშაობაში, დისკუსიაში და პრობლემის გადაჭრაში, ეხმარება და პატივს სცემს ამხანაგებს, კარგად აცნობიერებს საკუთარ როლს კლასში რომელიმე საკითხის განხილვისა და შესწავლის დროს
|
10.ჯგუფური მუშაობის უნარს;
ჯგუფური მუშაობის შეფასების რუბრიკა
ჯგუფის მუშაობა წარუმატებელია
|
ჯგუფის მუშაობა დამაკმაყოფილებელია
|
ჯგუფის მუშაობა წარმატებულია
|
|
ჯგუფის მიერ სამუშაოს ორგანიზება
|
სამუშაო არ იყო ორგანიზებული, ჯგუფის წევრებს შორის სამუშაო არ იყო განაწილებული
|
სამუშაო ორგანიზებული იყო, მაგრამ ჯგუფის წევრებს შორის არათანაბრად გადანაწილდა
|
სამუშაო კარგად იყო ორგანიზებული, ჯგუფის წევრებს შორის სამუშაო თანაბრად გადანაწილდა
|
ჩართულობა
|
ჯგუფის ერთ (ორი) წევრი აქტიურობდა
|
ჯგუფის თითქმის ყველა წევრი აქტიურობდა
|
ჯგუფის ყველა წევრი აქტიურობდა
|
ურთიერთმოსმენისა და აზრის გაზიარების უნარი
|
კამათობენ, არ უსმენენ ერთმანეთს, არის ხმაური. არ იზიარებენ ერთმანეთის აზრს.
|
ხმაურობენ, ნაკლებად იზიარებენ ერთმანეთის აზრს
|
უსმენენ ერთმანეთს და იზიარებენ ერთმანეთის აზრს
|
დროის ლიმიტის დაცვა
|
ვერ ეტევიან განსაზღვრულ დროში
|
უმნიშვნელოდ გადააცდინეს დროს
|
დაიცვეს დროის ლიმიტი
|
11. ამოცანების ამოხსნის უნარს
ამოცანების ამოხსნის შეფასება
შედეგები
|
1-3
|
4-5
|
6-7
|
8-10
|
მონაცემთა ანალიზი
|
ვერ აკეთებს მონაცემთა ანალიზს
|
აკეთებს მონაცემთა ნაწილობრივ ანალიზს
|
აკეთებს მონაცემთა ანალიზს
|
აკეთებს მონაცემთა ანალიზს და წარმოადგენს სხვადასხვა გამომსახველობითი
საშუალებებით
|
დასკვნა
|
ვერ აკეთებს შესაბამის დასკვნებს
|
აკეთებს ნაწილობრივ სწორ დასკვნებს
|
აკეთებს ძირითად დასკვნებს
|
აკეთებს სრულფასოვან დასკვნებს
|
თ ვ ი თ შ ე ფ ა ს ე ბ ა
№ 11 საჯარო სკოლის
ბიოლოგიის მასწავლებელი აზა მიმინოშვილი
2014-2015სასწავლო წელი
2014-2015სასწავლო წელი
~
თ ვ ი თ შ ე ფ ა ს ე ბ ა
ზრუნვა კვალიფიკაციის X
ამაღლებაზე
ბიოლოგიას
ვასწავლი 7-8 9 -10-11 კლასებში. ეროვნული
სასწავლო გეგმის შესაბამისად შედგენილა შედგენილი მაქვს გეგმები თითეული კლასისათვის. სწავლებისას ვიყენებ სხვადასხვა ტიპის აქტივობებს, ყოველთვის ვცდილობ თითეული გაკვეთილი საინტერესო იყოს მოწავლეებისათვის.
ვიყენებ თვალსაჩინოებას.ვცდილობ თვალსაჩინოებით
ლაბარატორიის შევსებას .მაქვს ვიდეოფილმები რომელიც
შეიძლება გამოყენებულ იქნას მე-7;
მე-8; მე-9 ; მე-10; მე-11კლასებში ბიოლოგიის გაკვეთილებზე,მაგრამ სისტემატიურად ვერ
ვახერხებთ.რადგან ბიოლოგიის კაბინეტი არ არის
საკლასო ოთახების სიმცირის გამო. შესაბამისად ხარისხიანად ვერ ვაატარებ ცდებს და
კვლევებს რაც მოსწავლეების ინტერეს
და ჩართულობას იწვევს საგაკვეთილო პროცესში. უფრო მეტად ცდებსა და კვლევებს ვიყენებ მე-7კლასში.
ახალი სასწავლო
წლიდან ვეცდები ყოველგვარი
რესურსი გამოვიყენო და გარდავქმნა
მუშაობა სტარდანტის შესაბამისად.
სუსტ და ძლიერ მოსწავლეებთან დამატები მუშაობისათვის დაგეგმილი
მაქვს სამუშაო გრაფიკი. სისტემატიურად ვატარებ
დამატებით მეცადინეობას სუსტ
და ძლიერ მოსწავლეებთან.
საჭიროა გავააქტიურო მუშაობა და შევიმუშაო შესაბამისი გეგმა და აქტივობები, რათა მოსწავლეებმა მონაწილეობა მიიღონ მოსწავლეთა
ეროვნულ ოლიმპიადაში და
მოიპოვონ წარმატებები.
მუდმივად ვზრუნავ საკუთარი კვალიფიკაციის
ამაღლებაზე. სისტემატურად ვეცნობი
მეთოდურ ლიტერატურას
შევქმენი. CAT გამოცდის მსგავსი ტესტები IXკლასის მოსწავლეებისათვის. V-ვარიანტად. ჩავატარე კომპიუტერული შემაჯამებელი ტესტირება. ტესტირების შედეგები დამაკმაყოფილებელია, ჩემი აზრით ეს გამოწვეულია იმით, რომ CAT მსგავსი ტესტირება პირველად ჩატარდა. მსგავსი ტესტირება მოსწავლეებში ხელს შეუწყობს მასალი ორგანიზებას და ცოდნის პრაქტიკაში გამოყენების უნარ -ჩვევების განვითარებას . გამოცდის ქულა აღემატება წლიურ საშუალო ქულას.რაც მიგვითითებს იმაზე, რომ მოსწავლეები გამოცდებისათვის ახდენენ მასალის გამეორებას, ორგანიზირებას, რაც აისახა შედეგებზე. მოსწავლეთა უმეტესობა ახერხებს მასალის ფლობას , მაგრამ უჭირთ შესწავლილი მასალის გაანალიზება და განზოგადება. ამ ნაკლოვანების აღმოსაფხვრელად ხშირად ვიყენებ ისეთ აქტივობებს ,რომელიც დაეხმარება მოსწავლეებს მოახდინონ შესწალილი თემის ანალიზი და განზოგადება. თუ გავანალიზებთ I და II სემესტრის შედეგებს ქულების მიხედვით ის ასეთი იქნება: | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
No comments:
Post a Comment