ექსკურსიები

Sunday, July 5, 2015

ს ი ლ ა ბ უ ს ი VIIკ ლ ა ს ი

             

სილაბუსი  2014- 2015  სასწავლო   წელი

განხილულია:                შეთანხმებულია
                     
ქალაქ  რუსთავის  # 11  საჯარო   სკოლა

საბუნებისმეტყველო     კათედრის  გამგე:

                     ე:                                     |ნ.  გორდეზიანი|



                                                                        

ამტკიცებს  სკოლის დირექტორი:                        / შეყილაძე/

სწავლების      კლასი-      VII   


სასწავლო   საგნის   სწავლების  ხანგრძლივობა     ორი    სემესტრი


საათების     რაოდენობა   :  3 6 სთ   (კვირაში   ერთი  საათი)  

მასწავლებელი:   აზა   მიმინოშვილი
 საბუნებისმეტყველო დისციპლინების სწავლების მიზანია აზიაროს მოსწავლე   საბუნებისმეტყველო მეცნიერების საფუძვლებს და განუვითაროს  კვლევის უნარ-ჩვევებირაც მას საშუალებას მისცემს შეიცნოს და გაითავისოს სამყარო ჩაერთოს საზოგადოებრივი საქმიანობის სხვადასხვა სფეროშიიგრძნოს პასუხისმგებლობა საკუთარი თავისსაზოგადოებისა და  გარემოს მიმართ.
ამოცანები:
ცოდნა:
  • ცოცხალი სამყარო და სასიცოცხლო პროცესები;
  • გარემოს მდგრადი განვითარების პრინციპები.

მეცნიერული კვლევის უნარ-ჩვევები:
  • დაკვირვებააღწერა;
  • კვლევის საგნის განსაზღვრა;
  • კვლევის ეტაპების განსაზღვრა;
  • აღრიცხვა;
  • კლასიფიკაცია;
  • გაზომვა;
  • კომუნიკაცია;
  • მონაცემების  ინტერპრეტაცია;
  • განჭვრეტა/ჰიპოთეზის გამოთქმა;
  • ცდის დაგეგმვა;
  • ცდის ჩატარება;
  • მონაცემთა ანალიზი და შეფასება;
  • მოდელის შექმნა და გამოყენება.
დამოკიდებულება:
  • ინტერესი ბიოლოგიის  მიმართ;
  • ბიოლოგიის  მნიშვნელობის გააზრება;
  • ინტერესი მეცნიერული კვლევისა და სიახლეების მიმართ;
  • თანამშრომლობის სურვილი;
  • გარემოზე ზრუნვა და პასუხისმგებლობა;
  • უსაფრთხო ცხოვრების წესის დაცვის მნიშვნელობის გააზრება.


საბაზო საფეხური .  სწავლების ამ საფეხურზე მოსწავლე კიდევ უფრო მეტად უვითარდება შემეცნებისათვის საჭირო უნარ-ჩვევებ.  ის მოვლენების გარეგნული აღწერიდან გადადის მოვლენათა არსის წვდომაზეშეიმეცნებს  ძირითად ფიზიკურ, ქიმიურ კანონებს და ბიოლოგიურ კანონ-ზომიერებებსმოსწავლე იწყებს  ემპირიული გზით სამყაროს აღქმას,
შემოქმედებითად აზროვნებასცდილობს სამყაროში ადამიანის ადგილისა და მნიშვნელობის განსაზღვრას.
საბაზო საფეხურზე მოსწავლე ივითარებს სპეციფიკურ უნარ-ჩვევებსრომელთაგან პრიორიტეტულია:
·         კვლევის ზოგიერთი თანამედროვე მეთოდის გამოყენება;
·         სამეცნიერო ლიტერატურის მოძიება და გამოყენება;
·         ექსპერიმენტის დაგეგმვა და წარმართვამონაცემთა შეგროვება-დამუშავება;
·         კრიტიკული ანალიზიდასკვნების გამოტანა;
·         პრეზენტაცია (გრაფიკებისდიაგრამებისმოდელის შექმნა).

წლის ბოლოს მისაღწევი შედეგები:


შემოქმედებითად აზროვნებასცდილობს სამყაროში ადამიანის ადგილისა და მნიშვნელობის განსაზღვრას.
საბაზო საფეხურზე მოსწავლე ივითარებს სპეციფიკურ უნარ-ჩვევებსრომელთაგან პრიორიტეტულია:
·         კვლევის ზოგიერთი თანამედროვე მეთოდის გამოყენება;
·         სამეცნიერო ლიტერატურის მოძიება და გამოყენება;
·         ექსპერიმენტის დაგეგმვა და წარმართვამონაცემთა შეგროვება-დამუშავება;
·         კრიტიკული ანალიზიდასკვნების გამოტანა;
·         პრეზენტაცია (გრაფიკებისდიაგრამებისმოდელის შექმნა).

წლის ბოლოს მისაღწევი შედეგები:

ბუნ.VII.1. მოსწავლეს შეუძლია განსაზღვროს კვლევის საგანი და კვლევის ეტაპები

ბუნ.VII.2 მოსწავლეს შეუძლია კვლევითი პროცედურის განხორციელებამონაცემების აღრიცხვა

ბუნ.VII.3 მოსწავლეს შეუძლია მონაცემებთა წარმოდგენა სხვადასხვა საკომუნიკაციო საშუალებების გამოყენებით
ბუნ.VII.4მოსწავლეს შეუძლია მონაცემთა ანალიზი და შეფასება
ბუნ.VII. 5მოსწავლეს შეუძლია იმსჯელოს უჯრედზე როგორც ორგანიზმის აგებულებისა და განვითარების ერთეულზე.
ბუნ.VII.6მოსწავლეს შეუძლია  დაახასიათოს ცხოველთა  და მცენარეთა სასიცოცხლო დაასაბუთოს გამრავლების ბიოლოგიური მნიშვნელობა
ბუნ.VII.7მოსწავლეს შეუძლია  დაახასიათოს  ცოცხალი სამყაროს მრავალფეროვნება,გამოიყენოს კლასიფიკაციის პრინციპი და იმსჯელოს  სხვადასხვა  ჯგუფებს  შორის  მსგავსება  განსხვავებაზე.
პროგრამის შინაარსი

6. უჯრედი
1.ორგანიზმების საშენი მასალა   2. გამადიდებელი ხელსაწყოები   3. მიკროპერეპარატის მომზადება    4. უჯრედის ფორმის მრავალფეროვნება   5. ორგანიზმის ორგანიზაციული დონეები   6. პლაზმური მემბრანაუჯრედის კედელი და ციტოპლაზმა    7. უჯრედის ორგანოიდები     8. ბირთვი    9.  უჯრედის ზრდა გაყოფა    10. პროკარიატული და ეუკატიოტული უჯრედები   11. მიკრობები   12. სასარგებლო მიკრობები   13. მიკრობების როლი ბუნებაში   14 მავნე მიკრობები    VIთავის შეჯამება  ტესტები თვითშეფასებისთვის 
7. ორგანიზმთა გამრავლება და განვითარება
გამრავლება    2. უსქესო გამრავლება  3. მცენარეთა გამრავლება და სასიცოცხლო ციკლი      4. ყვავილოვანი მცენარეების სასიცოცხლო ციკლი    5. თესლის აგებულების შესწავლა    6. შიშველთესლოვანების გამრავლება და განვითარება     7. სქესობრივი გამრავლება ცხოველებში   8.ცხოველთა ინდივიდუალური განვითარება ტესტები თვითშეფასებისთვის

8.ცოცხალი ორგანიზმების კლასიფიკაცია
1.კლასიფიკაცია   2. ცოცხალი ორგანიზმების კლასიფიკაცია   3. ვარიაცია    4 პროტისტები   5. სოკოების სამეფო   6. მცენარეთა სამეფო    7. რკვევა    8. ცხოველთა სამეფო    9. ნაწლავღრუიანებიჭიებიმოლუსკები    10. ფეხსახსრიანები    11.თევზებიამფიბიები და ქვეწარმავლები   12. ფრინველები და ძუძუმწოვრები    VIII  თავის შეჯამება.      ტესტები თვითშეფასებისთვის


საკლასო მენეჯმენტის  ხერხები:       ჯგუფური,  ინდივიდუალური, წყვილებში. მთელ  კლასთან.

მეცადინეობის  ფორმები:      ლექციური,ლაბორატორიული...

სწავლების  მეთოდები        (აქტივობები)-გონებრივი  იერიში,  ტექსტზე მუშაობა,  ვენის დიაგრამა,    დისკუსია,    ვიცი,  მინდა   ვიცოდე,ვისწავლე.,    როლური  თამაში,  პროექტები, ჯაჭვური თხრობა.  სააზროვნო  სქემები.


გაკვეთილის  ტიპები:     ახსნის,   განმტკიცების, კომბინირებული, შემაჯამებელი
.
შეფასება  ტესტირება,   დემონსტრირება
გამოიყენება ორი ტიპის შეფასებაგანმსაზღვრელი და განმავითარებელი.
 სემესტრის მანძილზე მოსწავლეები ფასდებიან შემდეგი სამი კომპონენტის მიხედვით:

საშინაო დავალება;
საკლასო  დავალება;
შემაჯამებელი დავალება.
შეფასების სამივე კომპონენტს ერთნაირი წონა აქვსსაშინაო და საკლასო დავალებათა კომპონენტებში გამოიყენება როგორც განმსაზღვრელიასევე განმავითარებელი შეფასებაშემაჯამებელი დავალების კომპონენტში აუცილებელია განმსაზღვრელი შეფასების გამოყენება.
1) საშინაო დავალებ

დავალების ტიპებისაშინაო  ექსპერიმენტიდაკვირვება ობიექტებსა და პროცესებზეინფორმაციის მოძიება,  კონცეპტუალური რუკის შედგენამოდელირებარეფერატის მომზადება და სხვა.
ფასდება შემდეგი უნარები:
1.       სააზროვნო უნარ-ჩვევები;
2.       კვლევის უნარ-ჩვევები;
3.       პრობლემის გადაჭრის უნარ-ჩვევები;
4.       თვითმართვის უნარ-ჩვევები.
2. საკლასო დავალებ
დავალების ტიპები: საკითხის განხილვა/დისკუსიაექსპერიმენტიმონაცემების აღრიცხვა/დამუშავებამოდელირებასაველე/გასვლითი სამუშაოები და სხვა.
ფასდება შემდეგი უნარები:
  1. სააზროვნო უნარ-ჩვევები;
  2. კვლევის უნარ-ჩვევები;
  3. პრობლემის გადაჭრის უნარ-ჩვევები;
  4. სოციალური უნარ-ჩვევები;
  5. კომუნიკაციის უნარ-ჩვევები;
  6. თვითმართვის უნარ-ჩვევები.
ფასდება შემდეგი უნარები:
  1. სააზროვნო უნარ-ჩვევები;
  2. კვლევის უნარ-ჩვევები;
  3. პრობლემის გადაჭრის უნარ-ჩვევები;
  4. კომუნიკაციის უნარ-ჩვევები;
  5. სოციალური უნარ-ჩვევები;
  6. თვითმართვის უნარ-ჩვევები.
3) შემაჯამებელი დავალებ
შემაჯამებელი დავალების ფორმები:  რეფერატიპროექტიტესტირებასაკონტროლო წერა
შემაჯამებელი დავალებები რაოდენობა:
სემესტრი: 1
II სემესტრი: 2

ფასდება შემდეგი უნარები:
1.     სააზროვნო უნარ-ჩვევები;

       2.   კვლევის უნარ-ჩვევები;

               3.    პრობლემის გადაჭრის უნარ-ჩვევები;

              4.    კომუნიკაციის უნარ-ჩვევები;

              5.    სოციალური უნარ-ჩვევები;

       6.     თვითმართვის უნარ-ჩვევები.




საგანმანათლებლო რესურსები:
მოსწავლის  წიგნი  )  მალხაზ მაყაშვილირუსუდან ახვლედიანი    ბიოლოგიამე-7 კლ.     გამომცემლობა: „კლიო“, „მერიდიანი
-სამუშაო რვეული;
-მასწავლებლის წიგნი;
-ტაბულები;
-პლაკატები;
-მულაჟები;
მოდელები;
-ვიდეო;
-სლაიდები;
-დისკები.


 )  დამხმარე ლიტერატურა:
1.აკიმუშკინი.“სახალისო  ბიოლოგია
2. .გეგეჭკორი  „დედაბუნება
)  საგანმანათლებლო ელექტრონული რესურსები: http://www.youtube.com/, vicipedia.com,  google.com
სამუშაო   დისციპლინა
გაცდენების  დასაშვები   რაოდენობა: 1 1  საათი  წელიწადში

წახალისების  ფორმები:     სხვადასხვა    ღონისძიებებში    აქტიური  ჩართვა.




No comments:

Post a Comment